Από το Blogger.
RSS

Ασκήσεις

Η λίστα αναπαραγωγής περιλαμβάνει 64 βίντεο με ασκήσεις

Χρήσιμα εκπαιδευτικά παιχνίδια

Οι γιορτές πλησιάζουν, η αγορά είναι γεμάτη από κάθε είδους παιχνίδια. Αξίζει η αναφορά σε παιχνίδια που έχουν να προσφέρουν πραγματικά στα παιδιά


DOUBLE PICTURES – Παιχνίδι μνήμης


Απευθύνεται : σε παιδιά προσχολικής ηλικίας

Στόχοι :

    Βελτίωση παρατηρητικότητας
    Εξάσκηση μνήμης
    Καλλιέργεια λογικής σκέψης


Τρόπος παιχνιδιού :
Το παιδί ανακατεύει τις κάρτες και τις απλώνει στο τραπέζι με την όψη προς τα κάτω. Στη συνέχεια σηκώνει δύο κάρτες και αν είναι ζευγάρι τις κρατάει. Αν όχι τις γυρίζει στην αρχική τους θέση και γυρίζει δύο νέες κάρτες. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να βρει και τα 36 ζευγάρια.

Παίκτες :
Μπορούν να παίξουν δύο παιδάκι μαζί , σηκώνοντας τις κάρτες εναλλάξ , ενώ νικητής είναι αυτός που θα βρει τα περισσότερα ζευγάρια.

Εκδόσεις : ΔΕΣΥΛΛΑΣ

ΣΟΦΙΑ Μ. ΚΟΥΛΟΥΡΗ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥTΡΙΑ S.I.

http://anaptixipaidiou.blogspot.gr/

Οπτικη μνημη (Visual Memory)


Σκορ 4



Θα παρατηρήστε πολλές φορές, ότι τα παιδιά χρησιμοποιούν συνήθως το μέσο δάχτυλο αντί για τον δείκτη, προκειμένου να βάλουν τα μικρά στρογγυλά χρωματιστά μέρη του παιχνιδιού στη σχισμή. Ο λόγος είναι γιατί τυπικά το μεσαίο δάχτυλο ευθυγραμμίζετε περισσότερο με τον αντίχειρα και τους φαίνεται πιο εύκολο. Όμως, καλό είναι να προσπαθήσουμε να ωθήσουμε τα παιδιά να χρησιμοποιούν τον δείκτη και τον αντίχειρα όταν κάνουν μία δραστηριότητα σαν και αυτή που απαιτεί μία διποδική λαβή για το πιάσιμο ενός μικρού αντικειμένου.

ΣΟΦΙΑ Μ. ΚΟΥΛΟΥΡΗ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ S.I.

http://anaptixipaidiou.blogspot.gr/2012/04/4.html 


Ο Κύριος Πατάτας!



Πρόκειται για ένα από τα πολύ αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών. Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά του είναι ότι βοηθάει τα παιδιά να μάθουν τα μέρη του σώματος. Επιπλέον, η οπτική αντίληψη και ο κινητικός έλεγχος δουλεύονται όταν προσπαθεί να βάλει τα διάφορα μέρη στις τρυπούλες, καθώς και η μυϊκή δύναμη στα δάχτυλα όταν τα βγάζει. Το κουτάκι αποθήκευσης στο πίσω μέρος του Κύριου Πατάτα απαιτεί κάποιες δεξιότητες για να ανοίξει και κινητικό έλεγχο για να βάλεις ή βγάλεις τα κομμάτια.
Μπορεί κάποιος να αλλάξει το επίπεδο δυσκολίας είτε με το να κρατάει ο ίδιος τον Κύριο Πατάτα, είτε με το να το κρατάει το ίδιο το παιδί , ενώ ταυτόχρονα βάζει τα διάφορα μέρη στη σωστή θέση.
Ένας ακόμα τρόπος παιχνιδιού, είναι να βάλει κάποιος άλλος τα χεράκια, μυτούλα κτλ σε λάθος θέση και το Μπορείς να βάλεις εσύ τα διάφορα μέρη και το παιδί να εντοπίσει και να διορθώσει τα λάθη.


Στόχοι :
            Βελτίωση :
                              · Λεπτής κινητικότητας
                              · Μυϊκής δύναμης άνω άκρων
                              · Κινητικού ελέγχου
                              · Οπτικοκινητικού συντονισμού
                              · Σχήμα σώματος


ΣΟΦΙΑ Μ. ΚΟΥΛΟΥΡΗ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ S.I.

http://anaptixipaidiou.blogspot.gr/

 Δεξιοτητες λεπτης κινητικοτητας (Fine motor skills), Ενίσχυση άνω άκρων, Οπτικο-κινητικος συντονισμος (Eye hand coordination), Σχήμα σώματος, Κινητικός έλεγχος

TWISTER – Δεξί πόδι, κόκκινο! Το πέτυχες!

 Στο παιχνίδι αυτό παίζουν 2 ή περισσότερα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες. Γυρίζοντας τον τροχό, ο καθένας πρέπει να κάνει αυτό που του δείχνει το βελάκι στο σημείο που σταμάτησε. Ένα πολύ ωραίο και διασκεδαστικό παιχνίδι μέσα από το οποίο ενισχύεται η αδρή κινητικότητα, ο οπτικοκινητικός και ο αμφίπλευρος συντονισμός, το σχήμα σώματος, ο κινητικός σχεδιασμός, η εκμάθηση χρωμάτων αλλά και ο προσανατολισμός στον χώρο.

ΣΟΦΙΑ Μ. ΚΟΥΛΟΥΡΗ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ S.I.

http://anaptixipaidiou.blogspot.gr/


Αμφίπλευρος συντονισμός, Προσανατολισμός στον χώρο


Προσφέρει: Συντονισμό χεριού ματιού, συμβάλλει στην αναγνώριση χρωμάτων και σχημάτων, στην οπτική διάκριση και στην συγκέντρωση.

Δραστηριότητα: Το παιδί πιάνει το σφυράκι με το κυρίαρχο χέρι (δεξί ή αριστερό) και προσπαθεί να χτυπήσει τα πολύχρωμα ξυλάκια για να περάσουν στην διάτρητη επιφάνεια. Μπορούμε να ξεκινήσουμε εμείς και έπειτα να δώσουμε στο παιδί να δοκιμάσει. Οι δοκιμές ας είναι όσες θέλει το παιδί και καλό είναι να έχει αρκετές έστω και τυχαίες επιτυχείς προσπάθειες. Προοδευτικά μπορείτε να εντάξετε και κάποιες οδηγίες πχ. χτύπα το κόκκινο ξυλάκι, το μπλε. Ανάλογα με την ηλικία του παιδιού μπορείτε να ακολουθήσετε μια απλή ακολουθία πχ. να χτυπήσετε με την σειρά τα πράσινο, κόκκινο κίτρινο και να ζητήσετε να επαναλάβει την σειρά. Επίσης μπορείτε να εντάξετε και λεξιλόγιο θέσης πχ. χτύπα το ξυλάκι που είναι δίπλα στο κίτρινο κτλ. Η διάρκεια της δραστηριότητας προσαρμόζεται ανάλογα με την ηλικία και την ανταπόκριση του παιδιού.
Λεξιλόγιο: Λέξεις χρωμάτων (μπλε, κόκκινο), θέσης (δίπλα, πίσω απο κα.)
Απευθύνεται: Σε παιδιά απο 1 χρόνου και μετά και είναι κατάλληλο για παιδιά με ανωριμότητα.

http://dyslexiaathome.blogspot.com/

Προσφέρει: Συντονισμό χεριού ματιού, εξάσκηση στην λογική σκέψη του παιδιού, στην αναγνώριση χρωμάτων και σχημάτων και στην οπτική διάκριση.
Δραστηριότητα: Παίρνετε ένα, ένα τα σχήματα και κάθε φορά το δείχνεται στο παιδί, λέτε τι είναι και κάνετε "ανεπιτυχείς" δοκιμές, δηλ. προσπαθείτε πρώτα να το βαλέτε σε λάθος θέσεις και στο τέλος θα το βάλετε στην σωστή πχ. "Να τώρα θα πάρουμε τον κύκλο και για να δούμε εδώ μπαίνει; Όχι δεν μπαίνει." αφού το κάνετε τελικά θα καταλήξετε στη σωστή θέση και θα το αφήσετε να το σπρώξει αυτό μέσα. Η διάρκεια της δραστηριότητας προσαρμόζεται ανάλογα με την ηλικία και την ανταπόκριση του παιδιού.
Λεξιλόγιο: Λέξεις χρωμάτων (μπλε, κόκκινο), σχημάτων (τρίγωνο, κύκλος)
Απευθύνεται: Σε παιδιά απο 1 χρόνου και μετά και είναι κατάλληλο για παιδιά με ανωριμότητα




Προσφέρει: Εξάσκηση λεπτής κινητικότητας, συντονισμό χεριού ματιού, καλλιέργεια λογικής σκέψης του παιδιού και αναγνώριση χρωμάτων, σχημάτων, μεγέθους. Συμβάλλει στην συγκέντρωση της προσοχής.
Δραστηριότητα: Αρχικά το δοκιμάζετε μαζί με το παιδί και προσπαθείτε να κάνετε διαδρομές πιάνοντας το σχήμα με τα δάχτυλα για να το φτάσετε στον προορισμό. Έπειτα μπορείτε να δίνετε οδηγίες πχ. "Μπορείς να πιάσεις τον κόκκινο κύλιδρο και να τον φέρεις πάνω στο πράσινο κύβο χωρίς να σου πέσει"!!
Λεξιλόγιο: Λέξεις χρωμάτων (μπλε, κίτρινο), σχημάτων (κύλινδρος, κύβος), κατεύθυνσης (πάνω απο, κάτω απο, ίσια, στρίψε δεξιά)
Χρήσιμο: Σε όλα τα παιδιά για την ενίσχυση των παραπάνω δεξιοτήτων αλλα και σε παιδιά με ανωριμότητα ως παιχνίδι ενίσχυσης.

http://dyslexiaathome.blogspot.com/


  Παίζω και μαθαίνω

Από τη Δέσποινα Αυγερινού-Pietrzyk,  Ειδική Παιδαγωγό

Τα παιδιά λατρεύουν το παιχνίδι μαζί με τους γονείς.Κι αν αυτό το παιχνίδι συνοδεύεται και από μάθηση, τότε η ικανότητα πρόσληψης και αφομοίωσης απογειώνεται.  Τι θα λέγατε λοιπόν για μερικές ιδέες να περάσετε ένα δημιουργικό απόγευμα με το παιδί σας. Συνδυάστε το παιχνίδι με τη μάθηση και παράλληλα τη διασκέδαση του παιδιού σας. Με αυτόν τον τρόπο, θα ενισχύσετε τη νοητική ανάπτυξη του παιδιού βοηθώντας το να εξασκηθεί σε διάφορους τομείς που σχετίζονται με αυτήν. Επιλέξτε από μία γκάμα εκπαιδευτικών παιχνιδιών που υπάρχουν στο εμπόριο σε πολύ προσιτές τιμές και δομήστε ένα κομμάτι του ελεύθερου χρόνου που έχετε μαζί με το παιδί σας.

Μερικοί από τους τομείς που μπορούν να ενισχυθούν μέσα από τέτοιου είδους παιχνίδια, είναι η συγκέντρωση της προσοχής, η αντίληψη, η παρατηρικότητα, η ανάπτυξη λεξιλογίου, η διάκριση, η ταύτιση και η ομαδοποίηση.

Για παιδιά από 4 χρονών και μέχρι 7, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μία σειρά από εκπαιδευτικά παιχνίδια, όπως τα παρακάτω:

Βοηθούν στην παρατήρηση, στην ανάπτυξη   λεξιλογίου, στη συσχέτιση μεταξύ των αντικειμένων

Βοηθά στην παρατήρηση, διάκριση, ομαδοποίηση και στην ανάπτυξη λεξιλογίου με βάση μία θεματική ενότητα

Βοηθά στην παρατήρηση, διάκριση,  στην ανάπτυξη λεξιλογίου, στη συσχέτιση, στην έννοια του ίδιου, στην έννοια μεγάλο-μικρό.

Επίσης, όλα τα παραπάνω εξασκούν τη συγκέντρωση προσοχής.

Επομένο στάδιο για την απασχόληση του παιδιού σας, θα ήταν να επιλέξετε παρόμοιου τύπου εκπαιδευτικά παιχνίδια με χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Στην ειδική αγωγή, παιχνίδια σαν τα παραπάνω ενδείκνυνται και για μεγαλύτερης ηλικίας παιδιά. Επίσης, πολλές φορές ένας ειδικός παιδαγωγός μπορεί να κατασκευάσει δικό του αυτοσχέδιο υλικό που να βασίζεται σε παρόμοια φιλοσοφία. Ανάλογα, με την παρέμβαση που θέλει να κάνει και τον τομέα που χρειάζεται να ενισχυθεί, μπορεί να δώσει έμφαση στη χρήση ή και την κατασκευή υλικού που εξασκεί έναν από τομείς που αναφέρθηκαν.

Δέσποινα Αυγερινού-Pietrzyk

Ειδική Παιδαγωγός

Μεταπτυχιακό Ειδικής Αγωγής
despina.avgerinou@gmail.com
http://thelonaginosuperman.wordpress.com


http://www.infokids.gr/

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου